Crista Slotboom
Onderbouw
Ik ben rustig, leergierig en neem mijn ervaring mee. Het is heel leuk om elke dag op school toch weer nieuwe dingen te kunnen leren. Ik sta vier dagen in de week voor onze lieve kleuters. Wat ik kinderen mee wil geven is: school is echt leuk! Ik geef leerlingen graag het vertrouwen om dat te ontdekken op De Verwondering.
Louise Verhoef
Midden- en bovenbouw; intern begeleider
Ik vind het leuk om op deze bijzondere school te werken, omdat de basis van De Verwondering is dat het kind mag zijn wie het is. Ik ben vijftien jaar geleden als juf begonnen. In 2018 heb ik de studie Onderwijskunde afgerond en ik ben nu aan het promoveren. Het onderwerp van mijn proefschrift is de ontwikkeling van een onderzoekscultuur op een school. Van het onderwijs vind ik vooral het aspect leuk om met kinderen na te denken over hoe je met elkaar en de omgeving omgaat.
Annemieke Zuiker
Midden- en bovenbouw
Ik ben Annemieke Zuiker. Al tijdens mijn hele loopbaan, zowel in de gezondheidszorg als nu in het onderwijs, heb ik het belangrijk gevonden om kinderen op maat te begeleiden. Geen een kind is hetzelfde. Dat kinderen verschillend mogen zijn in hun manier van leren en hun talenten mogen benutten, spreekt mij enorm aan van De Verwondering. Ik ben dan ook heel blij dat ik deel mag uit maken van deze prachtige school!
Freek de Vries
Midden- en bovenbouw
Sinds november 2014 werk ik bij De Verwondering. Ik vind het helemaal te gek om met de nieuwste technologieën (21st century skills en flipping the classroom) te werken en daarmee te zorgen voor passend onderwijs voor ieder kind dat ook leuk en interessant is. Ik vind het erg belangrijk om te kijken naar de talenten van kinderen en te zorgen dat ze ook de ruimte krijgen om die verder te ontwikkelen. Ik hoop dat de kinderen gewoon een toffe leerzame tijd op De Verwondering hebben.
Dorus Nibbering
Gym
De Verwondering biedt veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling van de kinderen. In de gymlessen bied ik een veilig kader aan waar de kinderen de ene keer zelfstandig keuzes kunnen maken over wat zij doen met de aangeboden materialen, de andere keer gaan zij in kleine groepjes langs verschillende onderdelen en afwisselend doen wij ook klassikale spellen.
Ik wil de kinderen graag leren om samen te werken, elkaar te begrijpen en op zichzelf te vertrouwen.
Martine Duijm
Onderbouw
Ik ben moeder van twee jongens en mijn loopbaan begonnen als apothekersassistente. In 2008 ben gestart met de lerarenopleiding op de Ipabo. Na een paar scholen in Amsterdam, ben ik blij dat ik op De Verwondering mag werken: een bijzondere school waar elk kind zichzelf mag zijn en zijn of haar talenten kan gebruiken om te leren op eigen niveau. De motivatie van de kinderen op deze school werkt ontzettend inspirerend en maakt dat ik elke dag met extra veel zin naar school ga!
Bart Jesse
Midden- en bovenbouw
Als kinderen zelf nadenken over hun ontwikkeling, worden ze eigenaar van het eigen leerproces. Toen ik op De Verwondering kwam kijken viel mij dit direct op. Ik kijk er dagelijks naar uit om de kinderen te begeleiden en uit te dagen in dit proces. Ik vind het mooi om te zien hoe er vanuit het kind zelf wordt geredeneerd en dat ze de kans krijgen zich te verwonderen.
Benjamin Stallenberg
Middenbouw
Ik ben startende leerkracht en ik kom uit Volendam. Dit schooljaar werk ik fulltime op de Verwondering. Bijzonder aan De Verwondering vind ik de ontspannen omgang tussen kinderen onderling en in de communicatie met volwassenen.
Marieke Gobel
Onderbouw, dramalessen
Ik ben sinds 2014 als drama-docent verbonden aan De Verwondering. Sinds augustus 2021 begeleid ik ook de kinderen in de onderbouw. Het jonge kind is van nature nieuwsgierig om te leren. Zij leren door te doen. Daarom zingen en bewegen we veel in de onderbouw. En hebben we een heel ruim aanbod van ontwikkelingsmateriaal, waaronder ook Montessorimateriaal.
De Verwondering geeft ruimte aan het ontdekken van het talent (of de talenten) van ieder kind. Dat maakt dat wij een heel bijzondere school zijn.
Jutka Colson
Schoolleider
Ik ben Jutka Colson en al bijna 25 jaar werkzaam in het onderwijs. Begonnen als leerkracht en nu sinds dit jaar directrice van de Verwondering. Ik werk al 7 jaar als schoolleider bij Esprit en daarvoor bij meerdere besturen meerdere taken gehad. Nu tijd voor dit nieuwe avontuur bij de Verwondering. Mijn visie op onderwijs is dat zolang kinderen gezien worden, je met de juiste leeraanpak en middelen hun leven kan verrijken en ze een goede basis kan meegeven voor hun verdere leven. Leren in een goede en veilige sfeer is belangrijk en ook wat mij aantrok in de Verwondering. Ik ga met veel plezier samen met dit team aan de slag. Om onderwijsinhoudelijk de leerlingen op deze mooie kleine school nog meer te laten verwonderen.